dimarts, 20 de novembre del 2012

El meu primer pastís de 2 pisos i de colorins!!

BONDIA!!!
Un altre dels pastissos que tenia pendents de penjar al bloc és aquest, el pastís de l'aniversari de la meva mare que va ser el mes de Juliol! Com a ella li agraden molt les margarites va ser força fàcil l'elecció.
Vaig voler experimentar i fer el meu primer pastís de dos pisos amb fondant!! I el meu primer pastís de colorins també!
Masses experiments per un sol pastís potser però el resultat va ser bastant satisfactori. El pastís va quedar molt bo tot i que sempre hi ha coses a millorar, però, vaja, mica en mica! A veure que us sembla a vosaltres?





Pastís de colorins (Tarta Arco Iris en castellà):
La massa és la mateixa que he utilitzat fins ara del pa de pessic genovés però el procés de cocció és diferent.

Ingredients:
6 ous
200 gr de sucre
220 gr de farina
1 culleradeta d'extracte de vainilla

Preparació (amb Thermomix):
Preescalfem el forn a 170º
Posem la papallona a la Thermomix i hi tirem els ous i el sucre i la vainilla. Programem 6 minuts a 37º velocitat 4.
Quan s'acabin els 6 minuts, ho tornem a posar 6 minuts més a velocitat 4 però sense temperatura.
Hi afegim la farina i programem 4 segons a velocitat 3. Traiem la papallona i acabem de remenar amb l'espàtula amb suavitat.
Separem la massa en 5 bols, i a cadascun hi afegim unes gotes de colorant de tons diferents.


Per fornejar he utilitzat motlles d'un sol ús del Mercadona perquè així en podia posar 2 o 3 al forn cada vegada. Uns 15 - 20 minutets cada fornada.


Un cop s'han refredat les capes, l'he recobert amb ganatxe de xocolata blanca preparat el dia abans:
200 ml de nata per muntar
300 gr de xocolata blanca
Posar la nata en una cassoleta i quan comenci a arrencar el bull, apagar el foc i tirar-hi la xocolata blanca a trossets fins que estigui ben desfeta.
Deixar que refredi i guardar unes hores a la nevera, jo el vaig preparar el dia abans.



Aquí podeu veure com tallo el que sobra del fondant de nubes blanc que vaig tenyir de groc.



I així va quedar per dins! Boníssim!!!



De l'altre pastís, el la part inferior no en poso la recepta perquè vaig fer trampa (coses del temps) i vaig utilitzar el preparat de  Devil's food cake amb frosting de xocolata de la Betty Crocker, que per cert estava de muerte i el podeu trobar al Carrefour. Si alguns heu anat al mexicà La Tarántula de Sants (BCN), segur que coneixeu els postres, la Muerte por Chocolate o la Resurrección, doncs tenia el mateix gust... mmmm només recordar-ho... que bo! Si no hi heu anat mai, aneu-hi, 100% recomanat!

Podeu trobar més fotos de tot el procés, on podeu veure també la pinta que tenia el pastís inferior, al blog de l'Uri: Capturant moments




2 comentaris:

  1. Uau! Espectacular, Marta. L'exterior ja és moníssim, però l'interior és una sorpresa genial! Pisos de colors fantàstics. Petons

    ResponElimina
  2. Ualaaaa Marta!!!!! Que crac!!!! Quan tingui temps... intentaré fer una d'aquestes meravelles! ;)Una abraçada!

    ResponElimina